Det var gjennom Manpower Silje fikk jobbtilbud av BN Bank i 2011. Nå, flere år senere jobber hun fremdeles i banken.
- Jeg føler meg heldig som har BN Bank som min arbeidsplass. Her får jeg tillit, rom for personlig utvikling og støtte fra både ledere og medarbeidere.
Et prakteksempel på karrieremuligheter i BN Bank
Silje startet som vikar på kundesenteret gjennom Manpower, men ble samme år fast ansatt i banken. Det tok heller ikke lang tid før hun fikk rollen som teamleder på avdelingen.
- Det var skummelt fordi jeg på denne tiden var den yngste i banken, men det var også en utrolig spennende mulighet. Som resultat av dette ble jeg i 2016 avdelingsleder, samtidig som jeg ble bankens forbrukerøkonom. Det har vært en fantastisk reise!
Mot slutten av 2022 bestemte Silje seg igjen for å hoppe inn i nye utfordringer.
- I dag jobber jeg som HR-leder. Her er ingen dager like, og jeg blir stadig utfordret på nye arbeidsoppgaver. Det beste av alt er at jeg får jobbe enda mer med det jeg liker aller best - folka i banken!
Silje er et av mange eksempler på hvordan BN Bank gir ansatte muligheter til å vokse og utvikle seg internt. Det illustrerer også bankens evne til å anerkjenne og oppmuntre ansatte til en nysgjerrig og ambisiøs holdning.
Høy trivsel
En betydelig andel av bankens ansatte har valgt å bli værende i mange år, og det er ikke uten grunn - de trives godt her og ønsker å bidra til suksess.
- Jeg er overbevist om at arbeidsmiljøet spiller en avgjørende rolle for at flere velger å bli værende. Banken består av en herlig, positiv og inkluderende gjeng. Vi er flinke til å anerkjenne hverandre, gi tilbakemeldinger og beundre hverandres innsats. Sammen skaper vi et miljø hvor det er både gøy og inspirerende å være. I tillegg er det mange som trives med varierte arbeidsoppgaver, og å få ta del i ulike prosesser. Det er dette som er det fine med å jobbe i en mindre bank - vi blir inkludert, og vi får si vår mening før beslutningene tas.
De ansatte setter stor pris på godene og fleksibiliteten BN Bank har. Her kan det nevnes både fleksitid, muligheten for å få fri og ferie omtrent akkurat når man måtte ønske, hjemmekontor inntil to dager i uken og frihet under ansvar. En fantastisk arbeidsplass, rett og slett!
Silje Havdal, HR-leder
Ansetter lagspillere med gode holdninger
Med lang erfaring innen rekruttering vet Silje hva som skal til for å finne de rette kandidatene.
- I BN Bank ansetter vi mennesker som er opptatt av fellesskapet. Det handler ikke om å være en ener og levere best alene, vårt mål er å finne gode lagspillere som bidrar til at vi løfter oss sammen. I dag er jeg takknemlig for at jeg får bidra inn i alle rekrutteringene banken har - med HR-øyne.
Bankens rekrutteringer er avgjørende for å bevare det gode arbeidsmiljøet. Det er en kontinuerlig innsats som legges ned for å finne nye medarbeidere som vil bidra til å opprettholde og styrke arbeidsmiljøet.
Muligheter som ansatt i BN Bank
Om du søker etter spennende karrieremuligheter, finnes det mange veier å utforske i BN Bank. Et konkret eksempel er de ansatte som jobber på kundesenteret. De er svært ettertraktet, og ofte vil andre avdelinger se internt mot kundesenteret når de trenger å fylle stillinger.
- Noen går videre til å bli lånerådgivere, mens andre trekkes mer mot backoffice eller produktutvikling. Medarbeiderne på kundesenteret har innsikt i hele bankens drift, og kan mer om kundene og deres behov enn noen andre – dette er innsikt som er nyttig i alle bankens avdelinger. Det får også en veldig positiv følgeeffekt: Ved å rekruttere ansatte fra kundefront sørger vi for at kundefokuset beholdes i alle avdelinger, og vi beholder dyktige og viktige medarbeidere.
Interne muligheter er avgjørende for å gi de ansatte muligheten til å utforske ulike veier. Det er tydelig at læring bidrar til vekst, utvikling, motivasjon og trivsel blant bankens medarbeidere.