Funksjoner i mobilbanken
Hvordan opprette mobilbank?
App Store
Scann koden og last ned Mobilbank-appen til din mobil eller følg lenken under.
Google Play
Scann koden og last ned Mobilbank-appen til din mobil eller følg lenken under.
Aktiver mobilbanken
- Når mobilbanken er lastet ned, åpner du den og følger veiledningen for aktivering.
- For å aktivere trenger du BankID eller kodebrikke og passord.
- Etter at du har identifisert deg, mottar du en aktiveringskode på SMS. Skriv inn koden i appen for å fullføre aktiveringen.
Med disse enkle trinnene har du nå BN Banks mobilbank tilgjengelig på telefonen din, slik at du kan håndtere økonomien trygt og effektivt, uansett hvor du er.
Enkel og sikker innlogging
Mobilbanken er laget med fokus på brukervennlighet og sikkerhet. Velg den innloggingsmetoden som passer best for deg.
Ansiktsgjenkjenning eller Touch ID
For Iphone-brukere støtter vi FaceID og TouchID. Dette gir deg rask og sikker tilgang til mobilbanken med bare et blikk eller et fingertrykk.
Personlig kode
Om du foretrekker det, kan du bruke en personlig kode som innloggingsmetode. Dette alternativet er også raskt, enkelt og sikkert.
Endre innloggingsmetode?
Dersom du ønsker å bytte til en annen innloggingsmetode, må du slette appen, laste ned den på nytt og aktivere den på nytt ved hjelp av BankID.
Med BN Banks mobilbank har du full kontroll over økonomien på en trygg og enkel måte - døgnet rundt.
Sjekk saldo uten å logge inn
Legg opp vår widget/saldosveip på mobilskjermen din, så slipper du å logge inn i mobilbanken for å sjekke saldo - enkelt og kjapt. Du må ha aktivert mobilbank for å kunne bruke widget. Saldo på widget oppdateres hver gang du er inne i mobilbanken, og ellers annenhver time gjennom døgnet.
Widget for iPhone
Fra Hjem-skjermen, dra til høyre for å komme til widget-siden. Trykk så på Rediger, deretter på Legg til (+) øverst til venstre.
Søk etter Mobilbank og velg widget. Velg mellom ulike størrelser.
Trykk på Legg til widget og Ferdig.
Du trenger siste oppdaterte versjon av mobilbanken.
Widget for Android
Trykk og hold på et tomt sted på skjermen, velg så Widgets og finn Mobilbank fra BN Bank. Skyv widgeten til ønsket plassering, eller dra den hvite rammen i ønsket retning for å gjøre den større eller mindre.
Du trenger siste oppdaterte versjon av mobilbanken.
Vanlige spørsmål på mobilbank og mobile tjenester
Mobilbanken er en app som gjør at du som kunde raskt og enkelt kan logge inn, betale regninger, få oversikt over saldo og administrere bankforholdet ditt fra mobiltelefonen. Du velger selv om du vil logge inn med personlig kode eller om du ønsker å bruke ansiktsgjenkjenning/FingerID. Appen er tilgjengelig for iOS og Android.
Med mobilbanken:
- Betale regninger og overføre mellom egne kontoer
- Godkjenne eFaktura
- Oversikt over regninger til forfall
- Enkelt sjekke saldo på konto
- Sette opp SMS-tjenester og varslinger
- Overføre fra kredittkort til konto
Etter at du har lastet ned mobilbanken følger du instruksene i appen for aktivering. Du må ha BankID på mobil, BankID eller kodebrikke og passord tilgjengelig ved aktivering. Etter at du har identifisert deg med en av de tre metodene vil du motta en aktiveringskode på SMS.
Du kan enkelt logge inn i mobilbanken med ansiktsgjenkjenning, TouchID eller personlig kode. Ønsker du å endre innloggingsmetode må du slette appen, for så å laste den ned og aktivere på nytt.
Ved overføring av gamle apper til ny mobil er det ikke alltid at mobilbanken fungerer optimalt.
Hvis du opplever problemer kan det løses ved å avinstallere mobilbanken og laste den ned på nytt fra App Store/Google Play.
Du aktiverer så mobilbanken ved å benytte samme metode som ved innlogging i nettbanken.
Du kan opprette SMS-varsling både via mobil- og nettbank.
- I mobilbanken:
Velg > Innstillinger >SMS-varsling i menyen. - I nettbanken:
Velg >SMS-varsling i menyen.
Du kan få SMS-varsel om
- Lønn har kommet på konto
- Du mangler dekning og betalinger ikke utføres
- Saldo kommer under et viss beløp
- Hva du har disponibelt på en fast dag
- Du får innbetalinger over et gitt beløp
BankID på mobil fases ut - last ned BankID-appen i stedet.
BankID på mobil skal gradvis fases ut til fordel for den nye BankID-appen, som skal gi en enklere og tryggere BankID-hverdag.
Fra 1. september 2022 vil det derfor ikke lenger være mulig å bestille eller fornye BankID på mobil.
Har du spørsmål? Ta kontakt
Telefon
Alle hverdager mellom kl. 09.00 - 15.00 på telefon 73 89 20 00.
E-post
Send oss gjerne en e-post om du har generelle spørsmål.
Chat i nettbanken
Vi er online hverdager mellom klokken 08.00 - 15.30.