Bli kunde og bestill nettbank bedrift

Det er mange fordeler ved å ha nettbank tilgjengelig for din bedrift. Få full oversikt gjennom blant annet:

  • Styr hvilke tilganger hver enkelt bruker skal ha på kontiene
  • Enkel eller dobbel godkjenning av betalinger
  • Betalinger inn- og utland
  • Overføre betalinger fra regnskapssystem
  • Motta filer for OCR og AvtaleGiro i økonomisystemet
  • Integrering SFTP og flere regnskapssystemer
  • Lønnslistefunksjon
  • Motta kontoutskrift, innbetalinger og årsoppgaver
  • Veiledning og informasjon via menyen «Hjelp»

Er du ikke bedriftskunde enda blir du det enkelt her. Vi finner den løsningen som passer din bedrift.

Andreas Larsen jobber som kundekonsulent på bedrift i BN Bank

Ta kontakt om du har spørsmål

Andreas Larsen | Kundekonsulent SMB

Telefon: 73 89 20 00 

E-post: smb@bnbank.no

Ikke kunde hos oss?

BN Bank er en enkel og gebyrfri bank for små og mellomstore bedrifter. Vi er der når du skal ta viktige avgjørelse og hjelper deg med smarte og enkle tjenester. Kanskje BN Bank er din nye bank?

For deg som er kunde fra før og ønsker nettbank bedrift

Gjelder bestillingen en eller flere bedrifter?

Hvis du har kundeforhold til flere bedrifter i BN Bank, krysser du av for "Flere bedrifter". Du må da skrive inn alle bedriftene med både bedriftens navn og organisasjonsnummer, samt velge om de skal ha en hovedavtale eller en underavtale

Hovedavtale

Med en hovedavtale har du oversikt over alle dine kontoer som tilhører bedriften, samt kontoene til alle underavtalene du administrerer. Du slipper derfor å logge inn i nettbanken til hver enkelt bedrift du har kundeforhold til hos oss.

 

 

 

Underavtale(r)

-       Med en underavtale vil kontoene til denne bedriften ligge i hovedavtalen. Du slipper derfor å logge inn i nettbanken til hver enkelt bedrift du har kundeforhold til hos oss.

 

Underavtale 2

 

Underavtale 3

 

Underavtale 4

 

Informasjon om administrator

Administrator registrerer brukere og styrer deres tilganger, samt oppretter og avslutter konto.

 

 

Enkel eller dobbel godkjenning?

Ved dobbel godkjenning må alt som registreres på konto godkjennes av to forskjellige brukere. 

 

 

NB! Valget her må samsvare med den/de som har signaturrett i Brønnøysund-/Enhetsregisteret per i dag. Trykk her for å søke opp bedriften og finne ut hvem som har signaturrett. 

Informasjon om signatar 1

Signatar 2

Informasjon om signatar 3

Informasjon om signatar 4

Informasjon om signatar 5

Slik bruker du nettbank bedrift

Du logger inn ved å bruke BankID

Legge til ny bruker:

  • Velg >Meny >Administrasjon >Brukere.  
  • Legg til Bruker og trykk Registrer (merk at ÆØÅ ikke kan benyttes).
  • Trykk på forstørrelsesglasset bak brukeren for å gi tilgang til konto. 

Hente ut kontoutskrifter og bilag:

  • Velg >Meny >Post og info >Søk i arkiv og deretter dokumenttype i nedtrekkmenyen.

Kontobestilling:

  • Trenger selskapet flere kontoer, opprettes dette i nettbanken under >Meny >Kontoinfo >Kontobestilling.

Bankkort til driftskonto:

Utenlandsbetaling: 

  • Skal selskapet betale til utlandet må dette åpnes opp for av oss, og du må ta kontakt med banken på telefon: 73 89 20 00.

Koble regnskapet til nettbanken:

OCR/KID:

  • Få innbetalinger automatisk bokført i økonomisystemet! Fakturerer dere med KID, kan dere bestille innbetalingsavtale ved å kontakte Bedriftsavdelingen på e-post: smb@bnbank.no.