Bedrift med organisasjonsnummer

For deg som allerede har organisasjonsnummer og vil bli kunde. Opprett din gebyrfrie bedriftspakke nå, det tar bare noen minutter.

For nyoppstartede bedrifter, legg ved forretningsplan og budsjett for raskere behandling.

Slik blir du bedriftskunde i BN Bank

1

Organisasjonsnummer

For å bli bedriftskunde må bedriften være registrert i Brønnøysundregisteret. Legg inn bedriftsnavn eller organisasjonsnummer i søknadsløypen.

2

Til søknaden

I søknaden trenger vi informasjon om reelle rettighetshavere og alle med signaturrett. For nyetablerte bedrifter, legg ved forretningsplan og en detaljert beskrivelse av hva virksomheten driver med. Inkluder nylige transaksjonsoversikter og budsjett.

3

Send inn søknad

Når all nødvendig informasjon og dokumentasjon er klart, kan dere sende inn søknad om å bli bedriftskunde her. Sørg for at e-post og mobilnummer registreres på alle med sigaturrett, da avtaler sendes via e-post og signeres elektronisk med BankId.

Skreddersy løsninger for din bedrift

Unngå urimelig høye gebyrer. Her i BN Bank får du og din bedrift en gebyrfri bedriftspakke hvor følgende inngår:

  • Nettbank
  • Driftskonto med bankkort - kortet er helt gebyrfritt
  • Skattetrekkskonto
  • Plasseringskonto med fritt antall uttak

Regnskapsintegrasjon

Ved å koble regnskapssystemet til nettbanken får du en enkel, sømløs og effektiv regnskapshverdag.

Det hjelper bedrifter med å holde orden gjennom å koble regnskapet til bedriftens kontoer slik at alle økonomiske transaksjoner automatisk oppdateres i sanntid.

Det eneste du trenger å gjøre er å velge det regnskapsprogrammet du bruker, fylle ut skjema. Vi fikser resten!

Faktura med KID (OCR-giro)

OCR giro er et innkrevingsprodukt for alle typer regninger. Bedriften får en mer effektiv innkreving, bedre purrerutiner og slipper manuell registrering av innbetalinger.

AvtaleGiro

Ønsker du å effektivisere dine innbetalinger? AvtaleGiro er en tjeneste for automatisk betaling av faste regninger, og som gjør at kundene betaler til deg automatisk hver måned.

Ofte stilte spørsmål

Hos oss koster det ingenting å være bedriftskunde. Dette får du gebyrfritt :

  • Driftskonto
  • Skattetrekkskonto
  • Plasseringskonto 
  • Kapitalkonto
  • Bankkort – ikke gebyr ved bruk
  • Nettbank/nettbedrift – ingen gebyr ved regningsbetaling, avtalegiro, overføring m.m.

For tilleggsytelser som betalingstjenester se prisliste her.

Eksempler på små bedrifter BN Bank passer for:

  • Enkeltpersonforetak
  • Frie yrker: advokat, lege, tannlege, kiropraktor, fysioterapeut, kirurg m.m
  • Holdingselskaper
  • Investeringsselskaper
  • Utleieselskaper
  • Konsulenter/IT-selskaper
  • Håndverkere
  • Sameier/Borettslag
  • Idrettslag
  • Lag/foreninger

I tillegg tilbyr vi konto for selskap under stiftelse

 

BN Bank tilbyr dessverre ikke kundeforhold til følgende bedrifter:

  • Store selskaper med behov for avanserte betalingstjenester/integrasjonsløsninger, rådgivning og oppfølging
  • Bedrifter med behov for:
    • Garanti/løyvegaranti
    • Lån/finansiering
    • VPS konto

Før kundeforholdet etableres hos oss må firmaattest være oppdatert i Brønnøysundsregisteret.  Her kan du sjekke om firmaattesten er oppdatert.

Når firmaattesten er oppdatert legger du inn søknead om å bli kunde. I søknaden legger du ved følgende:

  • Aksjeeierbok
  • Forretningsplan
  • Budsjett

Ja, det kan man, men vi gjør oppmerksom på at det er kun ett kort per bruker. Det er imidlertid mulig å ha flere brukere. Det er ingen gebyrer knyttet til bruk av kortet, kun et årsgebyr på kr 275.

  1. En reell rettighetshaver er en enkeltperson som kontrollerer en virksomhet gjennom eierandeler eller stemmeandeler, enten alene eller sammen med andre.
  2. Når denne personen har mer enn 25 % eierandel eller stemmeandel, regnes de som en reell rettighetshaver.
  3. I tillegg anses en person som har makten til å utnevne eller avsette minst halvparten av medlemmene i virksomhetens styrende organer som en reell rettighetshaver.
  4. Eierskapet kan være direkte eller indirekte gjennom andre selskap.
  5. Informasjon om virksomhetens reelle rettighetshavere finner man vanligvis i dokumenter som stiftelsesdokumenter, aksjeeierbøker eller aksjonæravtaler.
  6. Andre avtaler kan også ha betydning for å identifisere reelle rettighetshavere.
  7. Styret har ansvaret for å sikre at virksomheten oppbevarer og senere registrerer opplysninger om hvem de reelle rettighetshaverne er.